Besökare

fredag 3 augusti 2012

Sandburk + utmaning

Var hos mor i onsdags för att bl.a göra rabarberkräm - mums! Och kom hem med lite extra burkar att alstra. Bl.a ett par sandburkar/rör ... En av dem alstrade jag idag =) Fina och enkla små rör att göra vid och man kan ha i princip vad som helst. Jag valde lägga i the, men även godis, ljus eller några små hemmagjorda kakor kan också funka...

Jag valde ta pappersrester idag
och burken bredvid är likadan som den alstrade.. 

Letade upp bilden på Google och kopiera ut på cardstock
3 fjärilar och två rosa pappersblommor.

Testade med en av mina virkade blommor =)
I den satte jag en knapp jag inte använt på kläderna..
Och några extra blommor att fylla ut med
i kontrastfärger och blad från ljusmanschett. 

Fina papper inköpta hos Kristinas i Ängelholm.
Bandet kommer från en scrapklubb.. 

Det bruna pappret är inslagningspapp från Optimera =)

Får det vara lite the?
Jag dricker inte the dock, men tycker det är väldoftande^^

Något mindre än pringlesrören... 

***20.43

Gjorde en till ;) Fast lite annan stil, så att den ska kunna passa en man...
Tyckte papperna gick så bra ihop med umbrella man - blått upptill och mörkare ner till, som om det regnar och han står på asfalt eller nåt^^ Kanske sjunger "Singing in the rain" ;P

Hade eg gjort den färdig, men tyckte det fattades nånting - så jag la till lampan =)

Detta alster anmäler jag till en utmaning hos card and scrap - utfodring 36 =)

Lampan fann jag på google och är Tim Holtz-design
Även umbrella man, men han är utklippt
och stämplad på vit cardstock med vintage photo.

Till det har jag metallic-blommor från Kristinas i Ängh
och mobilbling i blommorna och på bandet.

Bandet är köpt på City Gross scrapbooking hörna
det blå pappret är från Panduro och serien heter Cirkus.
Det mörka pappret är jag osäker på vad det är,
men det är köpt hos Kristinas det också.


Här har jag då lagt i ett par biobiljetter och en strut med karameller från
Signes karameller i Åstorp. 



2 kommentarer:

Eva Gro sa...

KJempeflotte alstrade burkar:-)

Takk for at du deltar i denne utfordring hos Card and Scrap Lykke til i trekningen – og håper du blir med oss flere ganger!
klem fra
Eva Gro
DT medlem Card and Scrap

Grethe Røren sa...

Flott boks og smart med gjenbruk :-) Takk for at du deltar hos Card and Scrap.
Klem