Besökare

tisdag 17 juli 2012

Vas/kruka + annat

Idag har jag roat mig med att dekorera en vas jag tidigare lindat med band runt nedre delen. Sen köpte jag gelekulor på Jonstorps marknad och satte ner en liten orkidé som behövde en egen liten plats att gro på.

Denna vas anmäler jag till CardAndScraps utmaning om att använda vingar - har ju ett par söta fjärilar på tråd =)

Gelekulor med en liten orkidé

Pappersblommor med matta blingpärlor från sk. mobilsmycke.

Små fjärilar på tråd jag inte ens har fäst med lim.

Den fina skylten i plåt passade fint in =)
Och bandet av tygrosor..

Svårt att se, men där finns ett litet plasthjärta mellan tygblommorna
och den lilla metallicblomman =)

Blåa hjärtan av cardstock från Tradera
och lager på lager blomma..


Vi har även köpt hem en begagnad tripp trapp stol till sonen, men då den var så tråkig så beslöt jag mig för att måla om den. Det är första gången jag målar nånting sen typ grundskolan, så jättebra vart det ju inte =P Men jag skulle vilja ha tag på några mallar och måla dit hans namn och kanske nåt trevligt mönster =) Tips emottages ; )

Tråkigt träslag - men annars komplett =)

Började sandpappra ner alla bitar..

Fick hjälp ;)

Lite färg..

Woilaa!
Inte perfekt, men ett OK första försök^^


3 kommentarer:

Rosemarie sa...

Vilken fin vas den lilla orkidén har fått! Snyggt med det lindade snöret som bas och sedan de fina dekorationerna ovanpå. Tycker texten passar jättebra också. :-)

Det blev ju jättebra med den ommålade stolen. Kan tipsa om att bibliotek kan ha en del böcker om hobbymålning och i dem brukar det också finnas mönster som man kan kopiera.
Kram
Rosemarie

Anne Bente sa...

wawww hvor er den smuk♥

10000 tak for at du deltager på Card and scraps udfordring
knusss♥

Gitte sa...

Super flot.

Tusind tak for at du deltager i udfordringen hos Card and Scrap.