Besökare

onsdag 9 januari 2013

Ett Bamse-grattis

Mitt fadderbarn fyller 2 bast idag, så jag fick sätta mig att göra ett kort så att jag har ett när jag kommer till dem.

Jag valde göra samma kortvikning som sist och jag utgick från färgen blå och Bamse. Himla tur jag hade Bamse i gömmorna ;)

Jag är inte färdig med den, har insidan kvar att klura på och det får jag fortsätta på imorn - så att jag orkar gå upp med sonen till dagis ;)

Bamse fick en rosett i mössan...
En blomma jag virkat och satt ovanpå en spetsblomma
-från Kristinas i Ängelholm.
3 st blad, lite blå "spröt" i blomman.
Blå stickles runt Gratulerar-bannern
och distressat med Faded Jeans i kanterna. 

Kl 10.10 dagen efter..
Insidan fick prydas av vimplar
Stickles, gnuggisar och blå halvpärlor.
Sen valde jag att fästa fast "halvcirkeln" med distanskuddar. 
Nu bör jag väl eg. sätta fart med ett annat projekt
- att göra en tv-bänk!
Men det får jag ta en annan dag, imorn kanske =)

Inga kommentarer: