Besökare

söndag 2 september 2012

Joy Fold-kort

Gillar dessa lite enklare kortvikningarna, men de blir så fina i slutändan!
Här har jag gjort ett liknande som det senaste - fast lite mer häst än kärlek =) Idén till kortet/korten fann jag inne hos Lotta..

Anmäler detta kort till Anonyma Scrappare då jag har band och knappar på mitt kort =)

Jag tycker om hästar och har velat göra mer hästinspirerat,
men det är svårt att hitta snygga papper eller mönster!
Detta tyckte jag var ett fantastiskt mönster!

Och jag tycker om brunt och vitt tillsammans =)
Lite vinröda rosor men tygblad...
Och vinröda knappar (limmet har inte hunnit torka;)


Visst är det vackert?!
Skelettbladen är inköpte hos Kristinas
Även papperna - utom hästpappret.
De bruna blommorna likaså, men tror de vinröda rosorna
är inköpta från nån webshop.
Knapparna är inköpta på Netto.

Detta ordspråket stämmer så väl....
Insidan är enkelt dekorerad med bling och note-pappret kommer från
Tesa pysslar =) 

Dessa frimärken hittade jag över google
och dessa kommer jag använda så ofta jag kan =)

Pappret är från Maja Design och tyckte texten på pappret passade in,
det blir en helhet in i allra minsta detalj =D
Om man nu föreställer sig det är i en sommarhage
hästarna springer i;)

1 kommentar:

Carina sa...

Hej,Anna!
Roligt att du gillar mitt bokomslag.Är faktiskt väldigt nöjd med den.
Börja med att klä om en bok som vanligt.
Till huset har jag använt Wellpapp som jag "baddat" med distress vinrött och knölat ihop lite grann(skall se slitet ut).Gjorde ett hus av wellpappen som täckte hela framsidan.
Limmat fast lite hårdare papp på huset till DÖRR och sedan skurit ut den så den går att öppna.Därefter en utskuren dörr med fönster med lite grått papper under och med Glossy så det liknar fönster.Skär ut ett fönster med rutor och limma sedan lite hårdare papp under.Lite glossy även på fönsterutorna.Klä och limma fast lite wellpapp på bokryggen.Huset fästes (limmas) sedan på boken och dekoreras efter behov.
Lycka till!