Besökare

lördag 25 augusti 2012

Vika påse

Idag har jag varit kass! Helt under vädret=( Började med körig mage som övergick till illamående och huvudvärk som inte ville ge med sig efter varken alvedon eller vila. Efter det fick jag ta till voltaren och det hjälpte efter ett tag -fast den tog tid på sig att verka. Ett tag satt jag ute i köket och tänkte på fröer och började vika några enkla fröpåsar. Det behövs inte så mkt tänk för att vika dem^^

Och nu, ikväll har jag fått lära mig hur jag viker en påse, tack Maritha för beskrivningen! Jag gjorde först en testpåse, och blev sugen på att göra en till efter det^^

Jag använde ett helt papper av den tunnare varianten 30x30 är de väl, eller nåt.. Har man kraftigare så delar man det mitt av. Men jag har så mkt av de tunna papperna och jag är inte så förtjusta i dem, så de passade bra att använda och nu kan jag ju göra påsar av hela högen;) Och så blir ju påsen vacker på insidan också av samma papper som utsidan =)

Fröpåsar..
Har lite fröer att dela ut av vallmo, stockros och blå tistelboll..

Min första test-påse
Hålen blev lite ojämna^^

Påse nr två... Med en enkel tag av spillbitar och fjärilar. 

1 kommentar:

Maritha sa...

Låter inte bra med huvudvärken....hoppas du mår bättre nu!!

Ohhh vilka fina påsar du gjort,visst är dom både enkla och roliga att göra!! Ibland gör jag dom högre om man ska ha längre saker i dom,det går att variera sej massor! Tack rara du för länkningen till mej oxå!! =)

Kram