Besökare

fredag 27 januari 2012

Ta 12

Skrotboken har en utmaning som heter "ta 12" vilket innebär att -and I quote:


  • Serien bygger på siffran tolv, på vilket sätt framgår när du läser vidare. För att serien skall passa så många som möjligt finns fler vägar för att deltaga.
    Alternativ 1
    Den 12e var månad tas minst ett foto; den som vill vara extra djärv tar 12, som sedan används för att skapa en layout; digital eller pappers, kort eller Art Journal. Det blir alltså ett nytt alster var månad.

    När året är slut kommer du att ha 12 layouter/kort/Art Journals med fotodokumentation från året som gick.

    Alternativ 2
    Den 9e var månad presenteras månadens ord. Låt dig inspireras av dessa ord och använd minst ett av dem på ditt alster, oavsett om det är en layout; digital eller pappers, kort eller Art Journal.

    Alternativ 3
    Kombinera de båda föregående alternativen och använd både foto och ord på ditt alster.


Am I up for it? Det är ju ändå en utmaning för hela året, en gång i månaden...
Jag har ju missat denna månaden=/ Dock har jag ett foto taget den dagen.. Jag har aldrig jobbat med LO... Det krävs ju hela papper
-eller det går även bra med mindre papper? Har ju sådana kortmakar-papper 15x15 ca... Får nog fråga någon om det... Eller det finns nån läsare som kan upplysa mig??

Tror jag har till d. 5 feb om jag inte fattat det fel.....

2 kommentarer:

Cissi sa...

Hej Anna!
Tack för kommentarerna i min blogg.. och vad gäller tag 12 utmaningen så stämmer det att du har tom den 5 februrari på dig att skapa om den ska hinna vara med och presenteras på Skrotboken. Annars kan du skapa när som helst och ladda upp den på Mister linky. Och visst kan du skapa layouter i mindre format eller så går det bra med kort, art journal eller vad du känner för. Du har ju tre alternativ att skapa efter. Ser fram emot att se ditt alster. Kram Cissi

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Anna:)

Tusen tack för besöket och dina ord hos mig så snällt av dig:)

Tycker du gjorde helt rätt att snappa åt dig av Awarden:)

Ha en underbar lördag och helg:)

Kramar från Lilla Inger:)